Frans Beerens

drijvende-kracht

Frans Beerens is de drijvende kracht achter Beerens Hospitality Consult. Met zijn opleiding en ruime ervaringen in de Horeca (1967-1982) en in Facilitaire Dienstverlening (1982 tot op heden) weet hij echt wat zijn gast of klant verwacht of mag verwachten.

Van 1982 tot 1995 was hij verbonden aan de Stichting Vakonderwijs Horecabedrijven, waar hij naast cursussen Café- en restaurantbedrijf ook lessen verzorgde op gebied het bediening en gastheerschap. Ook in de verzorging liet hij medewerkers kennis maken met het HACCP en Gastvrijheid. Zijn credo hier:  “ bewoners moeten zich thuis voelen”, zij moeten “een huiskamergevoel krijgen”, verplaats je eens “in de rol van cliënt” pas dan weet je pas wat gastvrijheid betekent.

In de periode 2006 tot 2008 heeft hij binnen een grote scholengemeenschap zich puur gericht op het aspect “Hospitality”, hoe kunnen we studenten en medewerkers een omgeving aanbieden waar goed gewerkt en gestudeerd kan worden en welke elementen spelen hierin een rol.

Van 2006 tot 2009 volgde hij een studie NLP waarin zich vooral richtte op het hoe en dit met name op de verbale en non-verbale communicatie omdat dit zo’n belangrijke speelt in relatie tot gasten. Hij ontwikkelde hiervoor de “ontmoetingspiramide”, de wijze waarop je gasten stapsgewijs benaderd en weet te binden.

Er is ook zeker een reden op gastvrij te zijn. Kost klantgerichtheid al niet genoeg moeite? Nee……zegt Frans Beerens. Succesvolle bedrijven zijn altijd op zoek naar loyaliteit van hun gasten. Een bedrijf met veel loyale gasten heeft een hoger rendement. Uit onderzoek blijkt ook deze loyaliteit van de gasten vooral is opgebouwd door een positief sociaal contact met de medewerkers. Dit kan alleen wanneer medewerkers tevreden zijn en dit ook uitstralen.  Gasten worden hierdoor de ambassadeur van het bedrijf.

Het investeren in gastvrijheid leidt tot tevreden gasten, die loyaal zijn, meer besteden, minder klachten hebben, een positieve mond op mond reclame uiten, maar het leidt daarnaast ook tot gepassioneerde medewerkers met extra motivatie en uit eindelijk tot een hoger rendement.

Gastvrijheid is een beleving. Gastvrijheid is het positief tegemoet treden van gasten en hun wensen centraal stellen.

Beerens Hospitality Consult zet er zich voor om Gastvrijheid de sleutel tot succes te maken.

Copyright

Beerens Hospitality Consult 2015

 

wandelcoach kleur